Plzeňská zoologická zahrada.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Ranní zpráva o teroristickém útoku v Paříži je po ránu dosti šokující. A tak cestou na nádraží máme o čem přemýšlet. Vlak dnes odjíždí na minutu přesně, ani rychlík z Horažďovic předměstí do Plzně nemá zpoždění. Během cesty vlakem se temná obloha trochu proměnila a jsou v ní i sem tam modrá okénka. V Plzni již je vidět občas i sluníčko a vypadá to na trochu podmračený, ale hezký den. K zoologické zahradě v Lochotíně jezdí od nádraží tramvaj číslo 1 a po čtvrthodince vystupujeme na zastávce u Lékařské fakulty v Lidické ulici.

Odtud již jdeme pěšky, kdysi jistě reprezentační vilovou čtvrtí. Podcházíme Karlovarskou ulici a jsme v Lochotínském parku. Tady probíhá úklid listí, zastavujeme se u sochy zakladatele parku a poustevnické jeskyně a po chvilce stojíme před zoologickou zahradou. Zbývá zakoupit vstupenku a seznámit se se zahradou. Zoo měla Plzeň od 1926 ve čtvrti Doudlevce a od roku 1963 je ve čtvrti Lochotín. Její rozloha je 21 hektarů a součásti je i botanická zahrada. K 1. 1. 2015 chovala zahrada 1132 druhů a celkový počet chovaných živočichů byl 5972 kusů.

Naše prohlídka začíná v sektoru reprezentujícím australskou faunu. I když je listopad, klokanům zřejmě menší chlad i vyhovuje. Některá další zvířata dala přednost teplu uvnitř objektů. Zajímavá je expozice plazů a z některých plazů, i když jsou za pevným sklem, trochu mrazí. Setkání v přírodě s kobrou královskou by asi nebylo moc příjemné. Žlutý křovinář varuje již svým výrazným zbarvením. Naopak papoušci, to je o mnoho milejší podívání. Varani mají dnes z technických důvodů zavřeno, přesto se nám jeden za dveřmi ukázal. Fotky asi nebudou nic moc, stále se mlží objektiv a vedro nechává stopy i v kapkách potu na čele. A jsme zase venku u plameňáků. Ta jejich vznešenost je prostě dokonalá. Tučňáci Humboldtovi, to je zase parta skutečných elegánů a někteří velmi ochotně pózují před fotoaparáty. A můžeme dále pokračovat v cestě po zeměkouli. Chovaná zvířata v zahradě jsou rozdělena do skupin podle jejich původu. Procházíme Amazonií, Středozemím, dostáváme se do Asie, Severní Ameriky a pak pokračujeme Afrikou. Žirafy, to je kapitola sama pro sebe, ale tak se vlastně dá mluvit o všech chovaných tvorech. Nelze pominout parkovou úpravu zahrady, ale to je dané, že součásti areálu je i botanická zahrada. Počasí se mění každou chvíli a také sprška z nebe nás donutila vytáhnout deštník. Končíme v místech, kde jsme začali a zbývá návrat na nádraží.

V zoologické zahradě je možnost občerstvení, ale na oběd jsme si zašli až na nádraží. Je tu samoobsluha, vaří tu dobře a o pivu v Plzni je zbytečné mluvit. Prostě je jako křen a je to i vidět, jak lidem chutná. I skupina Němců začíná být trochu rozjařenější. Ubytovat se v Plzni jistě není problémem.

Plzeňská zoologická zahrada, na rozdíl od jiných, dává chovaným zvířatům dosti prostoru. Je jisté, že volný pohyb v přírodě to není, ale i pohledem je možné se ujistit, že tu nestrádají. Navíc i člověk si na pohodlný život rychle zvykne a zvířata jistě nejsou výjimkou. Vlastně v současné době je to pro hodně zvířecích druhů jediná jistota, že je uvidí živé i naši potomci. Osobně se mně plzeňská zoo líbí.

Zahrada je přístupná celoročně. Od listopadu ji lze navštívit i za snížené vstupné. Vstupenka pro seniory je za pouhých 60,- Kč. A než se více jak 20 ha areál projde, tak to dá možná i tři kilometry. Jen s fotografováním je to horší. V pavilonech se objektiv stále zamlžuje a venku se zase musí hlídat dešťové kapky. Pokud se přijede autem, parkoviště je přímo před zahradou.

Poslední aktualizace: 17.11.2015
Plzeňská zoologická zahrada. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Plzeňská zoologická zahrada.

Vozíčkáři Techmania
Naše společná cesta začíná na Exitu 67 dálnice D5, odkud směřujeme na…
Techmania science center Plzeň,  …
Kostel sv. Jana Nepomuckého v Plzni se nachází na Chodském náměstí. Byl…
Plzeň – katedrální kostel sv. Bartoloměje
Se stavbou tohoto kostela se započalo současně se založením města Plzně, tedy po roce 1295. Původně byl pouze filiálkou kostela Všech Svatých v…
Plzeň vždycky byla, je a bude městem piva, nicméně pokud se sem…
Podmračené ráno nevěstí nic dobrého. Přesto se rozhodujeme pro výlet do Plzně,…
Nové přímé linky do Curychu, Bregenzu, Augšpurku nebo Ingolstadtu…
TIP: Výlet do Plzně – Přemýšlíte kam vyrazit za zábavou a za nový…
Plzeňský kraj srdečně zve všechny ve dnech od 19. – 21. září do n…
Po loňské úspěšné premiérové sezoně se do turistické a kulturní n…