S dětmi na Velký Javor

Tipy na výlet Rodina s dětmi Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Výlet na Velký Javor

Při našich výletech po Šumavě nás zaujal největší vrchol Šumavy, který se ale nalézá na německém území. To nás neodradilo a tak jsem začal vymýšlet jak nejlépe se i s ohledem na naše dva menší kluky (10 a 7 let) na tento vrchol dostat. A že se mi to povedlo :-)

Náš start byl z Železné Rudy, kde jsme byli ubytováni. A protože nejsme líná rodinka, zavrhnul jsem dojezd na parkoviště pod Velký Javor a lanovkou nahoru. Místo toho jsme dojeli za 15 minut  k jezeru Grosser Arbersee, kde jsme nechali naše auto odpočívat za 3 EURA na placeném parkovišti. Místa k zparkování je zde opravdu hodně, jen si dejte pozor - nám parkovací automat nevydal zpět, ani to neumí a tak jsme platili za stání 4 EURA, protože jsme neměli drobné..

Kolem 10 hodiny je u jezera malý ruch a tak jsme se vydali na cestu pěšky k vrcholu Velkého Javoru. Od jezera jsme se vydali jižně na turistickou žlutou (9 Bodenmais-Arbersee), kde začala krásná přírodní stezka a ani ne po kilometru na druhém rozcestí jsme tuto trasu opustili doprava po šotolinové cestě. Pokud to neuděláte budete na vrchol muset šlapat o dost více kilometrů. Tato šotolinová cesta, kde možná potkáte i nějakého toho cyklistu, brzy skončí a začne neznačená tetřeví stezka.

Na této stezce je potřeba se chovat potichu, protože tetřev je chráněný pták a není potřeba jejich teritorium nijak rušit. My jsme po celou dobu pouze šeptali a je fakt, že jsme dokonce nepotkali jediného turistu na této ani ne 3 km stezce. Stezka sice není značená, ale není kde uhnout a krásná přírodní pěšinka plná kamenů a kořenů Vás dovede až pod ani ne 2,5 km vzdálený vrchol Velkého Javoru. Po cestě jsme mohli vidět mnoho borůvek, ptáčků, veverek a i toho tetřeva jsme zahlédli.

Jakmile tetřeví stezka skončí je čas na svačinku, dostanete se na značené rozcestí 2b s turistickým přístřeškem Schutzhütte am Seesteig. Naberete síly na konečný výšlap. Červená značka (1.Zwiesel-Arber) Vás pak dostane až na vrchol Velkého Javoru, kdy posledních 500 metrů je prudší schodový výstup. Vrchol ale stojí za to, je toho zde hodně k vidění. Mnoho výhledů ze skal na všechny strany, uvidíte i Kleiner Arbersee, kapličku, a dvě dominanty Velkého Javoru - 2 velké kopule - jedna slouží německé armádě a druhá meteorologům. Poté jsme prošli ještě vyhlídkou s výtahem a dostali jsme se k restauraci, kde jsme si dali výbornou gulášovou polívku a točeného radlera. Děti se vydováděli na hřišti a svlažili v mini jezírku své unavené nožky.

Poté následoval sestup dolů k Arbersee po žluté značce značenou jako E6 a po zhruba 3,5 km jsme byli zpět u jezera, kde už byl mumraj a terasa krásné restaurace u jezera byla plná lidí. Zde si lze půjčit šlapadla a jezero tak vidět z vodní plochy. My jsme si ještě jezero obešli po svých a kolem dokola je nenáročná a nádherná podívaná na jezero z mnoha stran. Výlet samotný a příroda nás opravdu uchvátili. Němci jsou přátelští a každý koho jsme potkali nás pozdravil Hallo. Celkem jsme ušli 15 km a k autu jsme se vrátili kolem 17 hodinky, takže pokud se chystáte na celodenní poklidný výlet pak mohu tuto trasu jen a jen doporučit.

Výlet je především za přírodou, po cestě mnohá fauna i flóra a hlavně nádherné výhledy z vrcholu Velkého Javoru.

Ubytování jsme si zajistili v Železné Rudě odkud jsme se autem přemístili čtvrthodinovou jízdou k jezeru Grosse Arbersee. Po cestě jsme měli především vlastní svačinky a restauraci jsme využili až na vrcholu Velkého Javoru, kde je velká terasa a moc dobré pochutiny a točený Radler.

Líbilo - příroda, výhledy, tetřeví stezka, jezero, pohostinnost

Nelíbilo - parkovací automat by mohl vracet mince :-)

Pakování - 3 EURA
Restaurace - polévka 4 EURA
                 - Radler 3,50 EURA
                 - boloňské špagety 8,60 EURA

Poslední aktualizace: 15.8.2018
S dětmi na Velký Javor na mapě
Autor: Baracuda

Příspěvky z okolí S dětmi na Velký Javor

Z Velkého na  Malý Javor a k Malému Javorskému jezeru.
Z Velkého na Malý Javor a k Malému Javorskému jezeru.
  Náš dnešní cíl v Bavorském lese je jeho nejvyšší vrchol, Velký Javor (…
Velký Javor / Grosser Arber /  je nejvyšší horský masiv…
Na nejvyšší horu Šumavy Velký Javor a k Velkému…
Jedeme na celodenní výlet na Velký Javor, nejvyšší horu Bavorského lesa.…
Großer Arber (česky: Velký Javor) – nejvyšší vrchol Šumavy (1456 m n. m.),…
Z reality všedních dnů, které jsou plné hluku, jsme se rozhodli uniknout…
Velký Javor (Gr. Arber), ležící na německém území, je nejvyšší…
  Šumava je vrásovo- zlomové pohoří ukloněné k jihozápadu. Někter…
Grosser Arber - Velký Javor leží kousek za našimi h…
Velké javorské jezero leží nedaleko Velkého Javoru a dostaneme se a…