Technická muzea Sinsheim & Speyer (Německo)

Cesta autem z Prahy do muzea Sinsheim zabere asi 5 hodin a nejdete necelých 500 km. Naproti fotbalovému stadionu odbočíte z dálnice a po pár stech metrech jste v cíli. Přejezd do muzea Speyer už je otázkou pouhých 30 minut.

Technická muzea Sinsheim & Speyer by si neměl rozhodně nechat ujít nikdo, kdo podlehl kouzlu burácejících motorů, vůni benzínu a veškerých technických vynálezů spojených s dopravou. Obě muzea jsou doslova napěchovaná skvosty techniky. Auta, motocykly, formule 1, závodní speciály, letadla jak civilní tak vojenská, ponorky, lokomotivy, ruský raketoplán Buran, pancéřovaný skoro 5 tun vážící Mercedes A. Hitlera, větroň Blaník či práškovací Čmelák. Tolik exponátů ve skvělém stavu na jednom resp. dvou místech.

Foto: Bekmen

K vidění je toho opravdu velké množství, a pokud si budete chtít obě muzea skutečně dobře prohlédnout, jeden den vám na to jistě stačit nebude. V areálu obou muzeí jsou i kina IMAX, kde si může unavený návštěvník trochu odpočinout (pro návštěvu muzea + IMAX platí zvýhodněné vstupné).
My jsme muzea navštívili v pondělí a v úterý, což se ukázalo jako skvělá volba, protože nikde nebylo moc lidí.

Dále se asi nemá cenu rozepisovat, protože ostatní informace najdete přímo na stránkách muzeí:

Na oběd jsme si zašli přímo v muzeu, kde je slušná jídelna. Přenocovali jsme v Hotelu Sinsheim hned vedle muzea.

Obě muzea jsou fantastická a těžko vybrat jednotlivé exponáty. Tupolev TU-144 a CONCORDE na střeše muzea jsou pochopitelně nejviditelnější. Ale našel jsem i motocykl MZ 250 se "sajdkou" z roku 1990 nebo Hondu VF750 F, kterou jsem kdysi (s objemem 500 ccm) vlastnil. Je fajn, že jsou technické exponáty doplněny třeba postavou v dobovém oděvu nebo uniformě, což celkový dojem ještě umocní.

Pro inspiraci se podívejte do fotogalerie nebo na video níže:

Poslední aktualizace: 9.4.2019
Technická muzea Sinsheim & Speyer (Německo) na mapě
Autor: Bekmen

Příspěvky z okolí Technická muzea Sinsheim & Speyer (Německo)

Technické muzeum Sinsheim
Vy co obdivujete letectví a krásná auta – nenechte si ujít technické muzeum v Sinsheimu! Pokud jste někdy jeli po německé dálnici A6…
Pokud milujete letadla a vše, co souvisí s létáním, tak se vypravte do…
Navštěvujete-li rádi technická muzea,nesmíte vynechat…
Z větší části zrestaurovaná zřícenina středověkého hradu…
I když budeme ochotni jako fakt připustit, že hrad nad německým H…
Ve středu heidelberského Karlova náměstí (Karlsplatz) najdeme…
Heidelbergská Radnice je historická budova, nacházející se v centru starého města. Najdeme ji na zdejším hlavním – v tomto případě Tržním (Marktplatz…
Stošedesátitisícové německé univerzitní město Heidelberg nabízí s…
Jednou z nejvýznamnějších heidelberských památek je Rytířský dům, který je také považován za nejstarší dům ve městě. Jako jediný měšťanský dům přežil…
Nejvýznamnější i největší sakrální památkou Heidelbergu je…
Jedním z nejznámějších symbolů stošedesátitisícového německého mě…
Ani večerní hudební dýchánek nic nezměnil na našem plánovaném - a…
Na řece Neckar blízko jejího ústí do Rýna leží…
Heilbronnský orloj neboli astronomické hodiny jsou údajně nejvíce fotografovanou a obdivovanou památkou i uměleckým dílem tohoto stodvacetitisícového…
Gotický kostel sv. Mikuláše patří bezesporu k nejzajímavějším …
Heilbronnská Staroměstské Radnice patří k nejznámějším a nejvýznamnějším…
Zcela nepřehlédnutelnou památkou německého Heilbronnu zůstává už po staletí věž Hafenmarktturm, nacházející se v současnosti na zdejší pěší zóně a …
Monumentální pozdně gotický chrám, zasvěcený würzburgskému…
Speyer leží na břehu Rýna, jižně od Ludwigshafenu. Bazilika z 11. sto…
Už jste byli někdy v ponorce, v legendárním Concorde nebo obdivov…
Pro všechny fanoušky kosmonautiky, letectví a krásných aut – Muzeum Speyer…
Navštěvujete-li rádi technická muzea,nesmíte vynechat…
Zámek Kaltenstein se nachází ve městě Vaihingen an der Enz v Bádensku…
Tento kostel je hlavním kostelem ve městě Vaihingen an der Enz a také sídlem děkana. Původní kaple v románsko-gotickém slohu je zmín…
Vaihingen an der Enz je město v Bádensku-Württembersku, které se rozkládá…
Haspelturm neboli zlodějská věž se nachází ve měste Vaihingen an der Enz. Nárožní věž městského opevnění, postavená na počátku 15. století, sloužila jako vězení. Cívka, kterou byli vězni slaňováni do 8…
Technické muzeum Speyer Muzeum se nachází ve městě Speyer, jižně od…
Nedaleko dálnice A8, západně od města Pforzheim nás zaujal kopeček…
Zoo a Botanická zahrada Wilhelma se nachází na kraji města Stuttgart, hlavní město spolkové země Baden - Württembersko. Historie místa, kde se…