Výlet pod Ošupanou

Tipy na výlet Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Do přírody

Vlakem jsme dojeli do stanice Švihov u Klatov a vydali se na procházku směrem východním. Navštívili jsme vesničky Kamýk a Vosí, které leží pod komplexem lesa, jehož nejvyšším vrcholem je Ošupaná se svými 561 metry nad mořem. Kamýk a Vosí (spolu s vískou Těšnice) les podkovovitě obklopuje a tvoří samostatný uzavřený svět, na který moderní doba tak trochu pozapomněla.

Ve Švihově jsme vynechali znamý Vodní hrad Švihov a kolem starého židovského hřitova jsme do kopce po silnici vyrazili do Kamýka. Cestou při pohledu zpět se nabízí výhled na městečko Švihov spolu s vodním hradem a za ním kopce Švihovské vrchoviny - zprava Tuhošť, Běleč, Řičej, ...

Asi po hodině stoupání jsme dorazili ke Kamýcké skále - buližníkovému suku. Pod ní je informační tabule - 11. stanoviště Naučné stezky Švihov a okolí. Na vrcholek skalky s křížem jsem vylezli po krátkém žebříku a mohli si vychutnat pohled na ves Kamýk, která je rozdělena na 3 části, a pod lesem ležící Tešnici.

Pak nás překvapilo pěkně upravené okolí památných kamýckých lip. Historii místa jsme se dozvěděli na 12. stanovišti naučné stezky Švihov a okolí. Informační tabule nese název Kamýk - panský dvůr.

Dále jsme po silnici pokračovali do druhé části Kamýka, kde jsme naproti hřišti odbočili vpravo a pod lesem prošli do Vosí. Cestou se nabízely pohledy na Ošupanou s červenobílým vysílačem, přímo pod lesem ležící vísku Těšnice a pod Těšnicí třetí část Kamýka.

Ve vesničce Vosí jsme se napojili na modrou turistickou značku a po ní přes les došli až k železniční stanici ve Švihově. Za Vosím se otevíraly pohledy na šumavský hraniční hřeben s dvojvrcholem Velký a Malý Ostrý, dále k severu nedaleké vrchy Švihovské vrchoviny - Bítov, Doubrava (s vysílačem) a Řičej.

Občerstvení je pouze ve Švihově, cestou tato možnost není. Ubytování je možné také ve Švihově.

Oblast jako stvořená pro romantiky, nádherně jsme si odpočinuli od každodenního stresu a shonu. Nenašli jsem nic, co by se nám nelíbilo.

Výlet je dlouhý asi 9 kilometrů, je třeba počítat tak se 4 hodinami času.

Švihov leží na žel. trati Plzeň - Klatovy. Vlaky v obou směrem jezdí v hodinových intervalech.

Silnice ze Švihova vede do Kamýka a dále do Těšnice. Do Vosí se lze dostat po silnici z Kokšína. Autobusové spojení do Kamýka ani do Vosí není.

Oblastí vede část naučné stezky Švihov a okolí, vesničce Vosí se ale vyhýbá. Je zeleně značena.

Poslední aktualizace: 5.12.2011
Výlet pod Ošupanou na mapě
Autor: slaja

Příspěvky z okolí Výlet pod Ošupanou

Vosí, víska jako z pohádky.
Víska ve Švihovské vrchovině se nachází přibližně 3 kilometry na …
V tomto případě se nejedná o královský hrad Točník, ale o ves, kt…
Židovské hřbitovy ve Švihově se nacházejí v blízkosti železniční …
Nadpis nikterak lákavý, ale přesto tyto obce na okraji Švihovské vrchoviny…
Vodácké davy, přeplněné kempy, hlasitá občerstvení či všudypřítomný…
Zřícenina Hrádek u Kokšina je ideálním doplněním návštěvy hradu Švihov.…
Gotický vodní hrad Švihov nalezneme ve stejnojmenném městě nedaleko Klatov…
Vodní hrad Švihov, ležící nedaleko západočeských Klatov, se musí líbit snad úplně každému. Nadchnul i mě, a přitom jsem zde v žádném případě neměl…
Hudební festival Hrady CZ se po Kunětické hoře představí 31. červ…
Naše společná cesta začíná na Exitu 80 dálnice D5. Odtud směřujeme po…
Poslední dubnový den se představil modrou oblohou a bylo jasné, ž…
Na náš druhý den pobytu na Švihovsku jsme si naplánovali cca 11 km dlouhý okružní výlet, při kterém jsme využili…
V Pošumaví vzniká pilotní projekt "Filmové fotobody" k tématu filmové…
Každoročně trávíme téměř týden s našimi vnoučaty. Letos jsme se rozhodli…
Švihov leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně.…
Ráno je jako vymalované a tak ještě  uložit jídlo a pití do batoh…
Dobře dochovaný hrad Švihov je pozdně gotickým hrad…
Zámek se nachází ve vsi Červené Poříčí na Klatovsku v Plzeňském kraji. Patrová dvoukřídlá zámecká budova stojí v parku, do jehož…
Obcí s tímto jménem se nachází v naší zemi několik. Měcholupy, kterým…
Když jsme se vraceli z dovolený na Šumavě, stavovali jsme se v Klatovech na jídle. Prošli jsme se po náměstí Míru a po jeho okolí.…
Děkanský Kostel Narození Panny Marie byl založen zřejmě již v době založení města (Přemysl Otakar II., 1260). Nejstarší zdivo kostela pochází střední…
Klatovy leží v Západních Čechách, jižním směrem od Plzně. Klatovy jsou…
Navštivte jednu z nejvýznamnějších turistických památek Klatov. V…
Klatovskému náměstí dominuje trojice věží, z nichž nejvyšší je Černá městská věž, která vlastně patří k Radnici. Další dvě věže patří původně…
Černá věž je dominantou města Klatovy a v letním období hojně navštěvovanou památkou. Vlivem mnoha požárů získala věž tmavočerné…
Romantické zříceniny hradu Skála se ukrývají v hlubokém lese na členitém buližníkovém hřebenu poblíž Přeštic na Plzeňsku. Dispozice…
Roupov
Zřícenina hradu Roupov stojí na ostrohu nad stejnojmennou obcí na Plzeňsk…
Bolfánek
Věž se nachází asi 15 kilometrů od Klatov na vrchu Žďár, v plzeňském kraji…
Žinkovy (zámek)
Soutěž 2 body
Romantický zámek je perlou obce Žinkovy na Plzeňsku. Zámek s Věžemi ve st…