Z Lesné na Eduardovu skálu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Krušnohorská osada Lesná je nejvýše položeným sídlem okresu Most. Vznik osady je datován do druhé poloviny 16. století. V 19. století zde byl postaven horský hotel a z Lesné se stala vyhledávaná turistická lokalita. Po druhé světové válce a odsunu německého obyvatelstva se osada vylidnila a většina domů byla zbořena. Z původní zástavby zbyla do dnešních dní pouze tři stavení a ačkoliv Lesná nemá žádného zde trvale žijícího obyvatele, je zde neskutečně po celý rok živo.
V provozu je celoročně horský hotel, infocentrum a v jednom z dochovaných domů sídlí i Vzdělávací a rekreační centrum Lesná. Právě tento spolek se významnou měrou zasloužil o vzkříšení tohoto krásného místa v Krušných horách.
V katastru osady byl vybudován geopark s arboretem, vyznačena je odsud i naučná stezka spojující Lesnou s německým Deutschneudorfem. A jako připomínka časů, kdy se zde normálně žilo byla vystavěna replika původní kaple svatého Antonína a ve spolupráci s Mosteckým muzeem byl dle dochovaných plánů nově postaven Krušnohorský lidový dům. Ten slouží zároveň jako skanzen a je v něm prezentován původní život zdejších obyvatel.

Z Lesné si lze udělat nenáročný výlet na nedalekou Eduardovu skálu. Tento skalní útvar s nadmořskou výškou 908 metrů je z Lesné dostupný po modré turistické značce a následně po neznačené cestě.
Z Eduardovy skály, která svým tvarem připomíná žábu, je krásný výhled do zdejší části Krušných hor. Zajímavostí je i na skále stojící žulový triangulační bod, který zde byl vztyčen při mapování kraje v druhé polovině 19. století.

Možnost občerstvení je v horském hotelu Lesná.

Výhled z Eduardovy skály je kouzelný, viz. publikované fotografie.

Hotel, infocentrum i Krušnohorský lidový dům jsou celoročně v provozu.
Do Krušnohorského lidového domu, pokud zde není žádná akce je vstupné dobrovolné.

Poslední aktualizace: 13.10.2024
Z Lesné na Eduardovu skálu na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí Z Lesné na Eduardovu skálu

Turistická známka č. 1895 - Krušnohorské muzeum Lesná
Krušnohorské muzeum se nachází ve východní části Krušných hor, nedaleko měst Chomutova a Mostu. V muzeu je…
Výlet na jeden z vodopádů v Krušných horách, do klidné a tiché rekreační…
Jedeme na rozhlednu Hláska na Růžový vrch, jenže ta je otevřena až…
Těžko přístupný vodopád na Lužci (Nivském potoce) ve výšce zhruba…
Osada ležící na vysoko položené náhorní plošině, dnes převážně…
Zaniklý hrad Nový Žeberk.
Soutěž 2 body
Hrad Starý Žeberk byl nejvýše položeným hradem v Krušných horách. Sloužil…
Cesta do Krušných hor se blížila ke svému závěru. Projeli jsme Ch…
V západním svahu Kočičího vrchu, u lesní silničky vedoucí z Pyšné na silnici ze Svahové do Rudolic v Horách je vysoký skalní útvar…
Medvědí skála je druhá nejvyšší hora Mostecka a nejvyšší vrchol Rudolické…
Za zrestaurovaným zámkem do Litvínova…             Dlouho byl zavřený ten…
1.den. Nová Ves v Horách-Lesná Už v loňském cestopisu jsem měl v…
Další z rybníků náhorní plošiny Krušných hor, který napájí voda z rašeliniště. V blízkosti Rudolic v Horách jsou tři rybníky /Rudolický, Kachní, V…
Z Chomutova jsem se rozjel autobusem do Kalku, horské osady v blízkosti…
Dříve také nazývaný Plavební rybník. Uměle vybudovaný rybník s vysokou…
Na místě nazvaném Růžový vrch (Rossenberg, 729 m.n.m.) se vypíná půvabná,…
Málo známý pomníček stojí ve svahu Šramnického potoka 1,9 km severozápadně od Zámku Jezeří a 1 km východně od Červené Jámy. Je mezi…
Na českém území jsou Krušné Hory horami skutečně krušnými, zejména budeme-li hovořit o jejich střední a východní části. Vystupují…
Růžový vrch se nachází na východním okraji horní části městečka Hora svaté Kateřiny. Již v roce 1902 zde byla postavena rozhledna s…
Hora Svaté Kateřiny leží v Ústeckém kraji, severně od Chomutova. Jedná se…
Unikátní skalní útvar se nachází ve svahu hory Jedlová /853 m/. Rulová skalní brána /okno/ má výšku 5 metrů a dosahuje šířky 2 metry. Dostaneme se k…