Krajem Rešovských vodopádů

číslo 9 vyhlídka nad Rudou Asfalt 7,9 km
číslo 10 Ruda hájovna Asfalt 10,1 km
číslo 11 Ruda kostel Asfalt 11,9 km
  výchozí a cílový bod trasy

Kdo si ještě nezamiloval Jeseníky, určitě tak učiní i díky této krátké procházce. Vycházíme z Rudy od místního poutního kostelíku a pokračujeme po žluté TZ směrem po silnici na Tvrdkov. U boží muky zabočíme vpravo a za chvíli půjdeme kolem místního hřbitova. TZ nás za chvíli po krátkém klesání do údolí říčky Huntavy dovede k rozcestí Fialův mlýn. Zabočíme vlevo a po červené TZ procházíme Rešovskými vodopády. Vodopády jsou dokonalým důkazem usilovné práce Matky přírody. Pokračujeme směrem na Tvrdkov proti proudu Huntavy až nás cesta vyvede k místní vodní nádrži. Je to zázrak v letošních vedrech, můžeme se vykoupat ve velmi čisté vodě.... Až poté vyjdeme na státní silnici, ale nedáme se do Rýmařova, ale opět vlevo. Uvědomuji si, že jsme někde cestou minuli odbočku k červené TZ, ale nevadí, do vesnice Tvrdkov dorazíme ani ne za půl hodiny. V Tvrdkově je na jediné větší křižovatce hospoda - nazval bych ji stanice poslední záchrany. Po krátkém dobití energie můžeme odbočit už naposled směrem k Rudě, kterou máme po vystoupání na horizontu před sebou jako na dlani. Můžeme obdivovat staletou práci místních předků, které na zdejším hřbitově připomínají už jen němé náhrobní nápisy.... Po zhruba 4km úseku se dostaneme zpět do výchozího bodu trasy u místního kostelíku a penzionu pod Křížovým vrchem. Pokud ještě máme sílu kráčet dál, stojí za to projít si i známou křížovou cestu.

Poslední aktualizace: 13.8.2015
Krajem Rešovských vodopádů na mapě

Příspěvky z okolí Krajem Rešovských vodopádů

Ruda
Osada Ruda je místní částí obce Tvrdkov a leží jižním směrem od obce. Rud…
Zajímavou sakrální památkou, nacházející se v těsné blízkosti Rudy u Rýmařova, je rekonstruovaná trojboká výklenková kaplička. Tato drobná stavba, s…
Pozoruhodná barokní Křížová cesta (možná spíš už rokoková) od kostela v Rudě k vrcholu Křížového vrchu (589 m). S budováním cesty bylu započato r. 17…
Obec Ruda u Rýmařova byla v minulosti hornickou osadou, ve které se těžila…
Rudská křížová cesta je skutečným unikátem a nádhernou sochařskou…
Dominantou je významná kulturní památka, ojedinělá barokní křížová cesta …
Nízký Jeseník: Rešovské vodopády, Ruda - Křížový vrch (05/2021)…
Pod srázy je rozcestí a orientační místo na zelené turistické značce a na…
Když jsem si přečetl název říčky „Huntava“, trochu jsem se pousmál. Jestlipak nemá název podle toho, že své okolí úplně zhuntovala?…
Vrchol Ostrý ( 519 m.n.m.) se zvedá v oblasti přírodního parku Sovinecko …
Fialův mlýn je rozcestí tří turistických tras a to zelené, žluté a červen…
Rešovské vodopády
Rešovské vodopády je národní přírodní památka a najdeme ji západn…
Naše putování směřovalo k Rešovským vodopádům. Vyrazili jsme z Dobřečova, obce vzdálené 2,5 km od Horního Města u Rýmařova. Šli jsme pěšky v …
Rešovské vodopády na říčce Huntavě patří k nejkrásnějším výtvorům Matky…
Výlet k rešovským vodopádů je vhodný pro pěší turistiku i pro horská kola.…
Výchozím bodem naší cesty bude část obce Dlouhá Loučka (býv. okres Olomouc…
Rozcestí Rešovské vodopády je křižovatkou zelené a červené turistické tra…
Osada Rešov je místní částí obce Horní Město a leží jižním směrem od obce…
Tenhle tip na výlet nás zavede do malé obce Rešov, která se stane…
Toto romantické místo se nachází pod obcí Rešov na říčce Huntavě. Přijeli…