Město Kouřim – po stopách dávné historie

Trasy Pěší trasa Malá náročnost Video trasa

Město Kouřim – procházka po stopách dávné historie

Kouřim je historické město ležící 18 km západně od Kolína. Osídlení je v Kouřimi dokázáno již z mladší doby kamenné. V 6. století přichází slovanský kmen Zličanů a v 7. století vzniká Stará Kouřim. Současná Kouřim vznikla přibližně 1 kilometr od Staré Kouřimi. Založena byla ve 13. století Přemyslem Otakarem II. a byla jedním z nejvýznamnějších královských měst v Čechách. V době třicetileté války přišel největší úpadek Kouřimi, která byla téměř vylidněna a několikrát vydrancována. V 19. století se Kouřim ocitla mimo hlavní dopravní cesty a nerozvinul se zde ani žádný významný průmysl. I díky tomu si však Kouřim zachovala svoji malebnost a množství historických památek. Na ty nejzajímavější se můžete podívat při naší videoprocházke po stopách dávné historie Kouřimi.

Trasa procházky Kouřimí:

Informační centrum - Kostel sv. Štěpána, a zvonice - Procházka po Městském parku Na hradbách - Přes Ptačí ryneček - Na schodech - Podskalí - Okruh stará Kouřim - Kolínská ulice (směr k Benzinové pumpě) - Staré valy - Pražská brána - Nové valy - Kaple Panny Marie Pomocné - Československé armády - Informační centrum

Poslední aktualizace: 19.5.2024
Město Kouřim – po stopách dávné historie na mapě

Příspěvky z okolí Město Kouřim – po stopách dávné historie

Ze Zásmuk do Lechova kraje - do historické Kouřimi
Když jsem se připravoval na tuto vycházku, nic moc jsem si od ní nesliboval. Vycházka však předčila mé očekávání a tak Vám ji…
Východně od města na návrší (osídlené již od sklonku 5. tisíciletí př. n.…
Jedeme do Kouřimi - historického města, za památkami, historií, potulkou v okolí a v přírodě a trochu se vrátit v čase. Jedeme…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi, Ruská ul. Kouřim Otevírací doba v prosinci: pátek - neděle 10.00 - 16.00 hodin 24.,25. a 31.…
Jedeme do malebného historického města, které leží asi 40km východně od…
Vydáváme se po stopách, začátcích našeho osídlení, do…
Stavba kostela byla zahájena v padesátých letech 13. století současně s b…
Zvonice se nachází vedle kostela Sv.Štěpána v Kouřimi. Byla postavena v pozdně gotickém slohu v roce 1525. V roce 1570 byla…
Do skanzenu v Kouřimi vlakem (z Prahy v 9:17h), na kole, autem.…
Kouřim je město okresu Kolín ležící v Českobrodské tabuli nad ranou Kouřimkou, která zde vzniká soutokem Vavřince a Střebovky a z…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Jedeme autem na výlet do malebného městečka Kouřim. V Kouřimi je opravdu…
Kouřím je cca 50 km východně od Prahy. Můžeme se tu pokochat pohledem na…
...cestujete-li vlakem či autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi ...cestujete-li vlakem nebo autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je nejprve potřeba dost…
Kaple se nachází na území města Kouřimi, při křižovatce silnice č. 334 z …
Náměstí v Kouřimi je zachováno v původním rozsahu od založení města v pol…
Historie města Kouřimi se začala psát dle dochovaných písemných pramenů v…
Ze Zásmuk do Peček podél Výrovky Je desátého března, poslední z několika…
Budete-li pobývat v Kouřimi, tak si udělejte vycházku. Vydáme se pěšky z Kouřimi do Lipan a zpět. Pěší trasa má cca 12 km. Je možné…