Svatomikulášská obchůzka v kouřimském skanzenu

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

...cestujete-li vlakem či autobusem

Pro cestu do Kouřimi vlakem je nejprve potřeba dostat se do Peček. Zde zastavují osobní vlaky Praha – Kolín – Pardubice. Z Peček pak jezdí jednou za hodinu až dvě vlak do Kouřimi, která je jeho konečnou stanicí.

Kouřim je součástí PID, čehož mohou Pražáci využít dvojím způsobem:

• Kombinace vlak a autobus: Masarykovo nádraží – Český Brod – v Českém Brodě přestup na bus č. 422
  • Autobusem 381 z Depa Hostivař do Ždánic U Jánů – přestup na bus 421 do Kouřimi (pozor, ne každý autobus má přípoj)
  • Autobusem se do Kouřimi nejsnáze dostaneme z Českého Bodu, odkud odjíždějí autobusy ve špičcepracovních dní po půlhodině, jinak asi po dvou hodinách. Je možné také využít linky z Kolína, která jezdí jednou za 1-2 hodiny, o víkendu pak pouze několik spojů za den

10:00 - 16:00

Mikulášský jarmark s dárky i občerstvením, pečení vánočního cukroví a figurálních perníků, bylinkářka, kovář, drátenice, historická výuka ve venkovské škole

11.30 a 14.30 Svatomikulášská obchůzka – sv. Mikuláš navštěvuje děti, čekající v chalupách i škole

Průběžně během dne obchůzky Barborek a Ambrože

15.00 Český rok aneb Besedování o lidových tradicích s Kamilou Skopovou - VI. část celoročního cyklu besed. Závěrečné povídání se známou folkloristkou a spisovatelkou bude o čase adventním a tradici českých Vánoc.

- je možné se občerstvit přímo v areálu Muzea lidových staveb, kde mohou návštěvnci ochutnat mnoho pochoutek zhotovených dle tradičních receptů

- seznámení s lidovými zvyky a obyčeji v jejich původní podobě

základní: 90 Kč /dospělí/

zlevněné: 60 Kč /děti, studenti, důchodci, držitelé karet ISIC, EUROBEDS, Zelená karta ČSOP/

rodinné: 200 Kč

www.skanzenkourim.cz

zdarma: děti do 6 let, ZTP, ZTPP, AMG

členové Klubu přátel Regionálního muzea v Kolíně: 60Kč/30 Kč

Poslední aktualizace: 19.11.2013
Svatomikulášská obchůzka v kouřimském skanzenu na mapě
Autor: remuko

Příspěvky z okolí Svatomikulášská obchůzka v kouřimském skanzenu

Z Kouřimi do Lipan za výhledy
Budete-li pobývat v Kouřimi, tak si udělejte vycházku. Vydáme se pěšky z Kouřimi do Lipan a zpět. Pěší trasa má cca 12 km. Je možné…
Kaple se nachází na území města Kouřimi, při křižovatce silnice č. 334 z …
Muzeum lidových staveb v Kouřimi, Ruská ul. Kouřim Otevírací doba v prosinci: pátek - neděle 10.00 - 16.00 hodin 24.,25. a 31.…
Do skanzenu v Kouřimi vlakem (z Prahy v 9:17h), na kole, autem.…
Jedeme do skanzenu - Muzea lidových staveb v Kouřimi. Přímo ke skanzenu se…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi ...cestujete-li vlakem nebo autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je nejprve potřeba dost…
Kouřim - skanzen
Vznik Muzea lidových staveb v Kouřimi, pobočky regionálního muzea v Kolín…
Když jsem se připravoval na tuto vycházku, nic moc jsem si od ní nesliboval. Vycházka však předčila mé očekávání a tak Vám ji…
Jedeme do malebného historického města, které leží asi 40km východně od…
Vydáváme se po stopách, začátcích našeho osídlení, do…
Stavba kostela byla zahájena v padesátých letech 13. století současně s b…
Náměstí v Kouřimi je zachováno v původním rozsahu od založení města v pol…
Kouřim je město okresu Kolín ležící v Českobrodské tabuli nad ranou Kouřimkou, která zde vzniká soutokem Vavřince a Střebovky a z…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Jedeme autem na výlet do malebného městečka Kouřim. V Kouřimi je opravdu…
Město Kouřim – procházka po stopách dávné historie Kouř…
Jedeme do Kouřimi - historického města, za památkami, historií, potulkou v okolí a v přírodě a trochu se vrátit v čase. Jedeme…
Kouřím je cca 50 km východně od Prahy. Můžeme se tu pokochat pohledem na…
Zvonice se nachází vedle kostela Sv.Štěpána v Kouřimi. Byla postavena v pozdně gotickém slohu v roce 1525. V roce 1570 byla…
Poznáme město Kouřim a okolní méně známé památky a místa s bohatou historií.  https://www.turistika.cz/vylety/kourim-tak-trochu…