Ze Zásmuk do Lechova kraje - do historické Kouřimi

Tipy na výlet Romantika Do přírody

Když jsem se připravoval na tuto vycházku, nic moc jsem si od ní nesliboval. Vycházka však předčila mé očekávání a tak Vám ji nabízím také.

Z centra Zásmuk jdeme po žluté značce, která nás vyvede na okraj města. U železniční zastávky značka uhýbá vlevo a vede nás okrajem bažantnice k potoku Vavřinec. Tady ve Vlčím dole narazíme na první ze zajímavých kamenných mostů přes Vavřinecký potok, který si zahrál v pohádce Nesmrtelná teta. Pokračujeme dále podél potoka údolím a míjíme tzv. Střechovské skály. Před Toušicemi uslyšíme hukot tekoucí vody, to se dostaneme k dalšímu kamennému mostu, pod nimž potok překonává tzv. Toušický práh s malými peřejemi, určitě zajímavé místo, jež byste zde nečekali.

V Toušicích narazíme na modrou značku, po které jdeme chvíli otevřeným terénem, poté se vnoříme do lesa. Po chvíli máme možnost podívat se k rybníku Strašík na jehož břehu můžeme posedět.

Modrá značka nás dovede na okraj Kouřimi, k mostku přes potok. Než dojdeme do centra Kouřimi, projdeme se ještě po 2 km žlutě značeném okruhu Starou Kouřimí s Lechovým kamenem a Libušiným jezírkem. Alespoň k Lechovu kameni dojděte, je od něj krásný výhled na Kouřim a do širého kraje.

Městská památková zóna Kouřim je pak krásnou tečkou za dnešním výletem. Na okraji Kouřimi můžeme navštívit Muzeum lidových staveb. V jeho areálu je i stylová hospoda.

V centru Kouřimi, v budově býlalé Radnice, sídlí muzeum se zajímavými exponáty. Lze zde také získat informační materiály o městě a okolí. Můžete se městem jen tak projít a obdivovat raně gotický Kostel sv. Štěpána, pozdně gotickou Zvonici, zachovanou Pražskou bránu nebo část Městského opevnění s baštami. Je jen na Vás, kolik času prohlídce Kouřimi věnujete.

Podíváme se do poklidného městečka Zásmuky, kde se opravy dočkal místní zámek, bohužel není veřejně přístupný, v sezóně si však můžete prohlédnout vstupní bránu s menší expozicí o Zásmucku a nádvoří zámku. Podíváme se na kamenné mosty z 18. století klenoucí se nad potokem Vavřinec, zajímavé Toušické prahy s peřejemi. V Kouřimi si pak prohlédneme historické jádro města, můžeme navštívit muzeum, skanzen lidových staveb nebo se projít k Lechovu kameni ve Staré Kouřimi.

V hospodě ve skanzenu nebo pak přímo v centru Kouřimi v restauraci U zeleného stromu lze uhasit žízeň a naplnit hladové žaludky.

Toušické prahy s malými peřejemi se Vám jistě budou líbit. Ve skanzenu lidových staveb v Kouřimi se pak můžeme obdivovat umění předků, kteří dokázali žít v souladu s okolní přírodou. Samotné historické centrum města Kouřim je příjemným místem k zastavení v dnešním uspěchaném světě.

K projití trasy doporučuji solidní obuv, protože povrch a vegetace odpovídá vlhkému biotopu podél Vavřineckého potoka.

Muzeum lidových staveb

říjen sobota, nedělě 10.00 – 16.00

prosinec úterý - nedělě 10.00 – 16.00

Vstupné

Základní vstupné Zvýšené vstupné (v době konání akcí)

dospělí 60 Kč 90 Kč

Autor: trempik

Příspěvky z okolí Ze Zásmuk do Lechova kraje - do historické Kouřimi

Stará Kouřim
Východně od města na návrší (osídlené již od sklonku 5. tisíciletí př. n.…
Jedeme do Kouřimi - historického města, za památkami, historií, potulkou v okolí a v přírodě a trochu se vrátit v čase. Jedeme…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi, Ruská ul. Kouřim Otevírací doba v prosinci: pátek - neděle 10.00 - 16.00 hodin 24.,25. a 31.…
Jedeme do malebného historického města, které leží asi 40km východně od…
Vydáváme se po stopách, začátcích našeho osídlení, do…
Stavba kostela byla zahájena v padesátých letech 13. století současně s b…
Zvonice se nachází vedle kostela Sv.Štěpána v Kouřimi. Byla postavena v pozdně gotickém slohu v roce 1525. V roce 1570 byla…
Do skanzenu v Kouřimi vlakem (z Prahy v 9:17h), na kole, autem.…
Kouřim je město okresu Kolín ležící v Českobrodské tabuli nad ranou Kouřimkou, která zde vzniká soutokem Vavřince a Střebovky a z…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Jedeme autem na výlet do malebného městečka Kouřim. V Kouřimi je opravdu…
Město Kouřim – procházka po stopách dávné historie Kouř…
Kouřím je cca 50 km východně od Prahy. Můžeme se tu pokochat pohledem na…
...cestujete-li vlakem či autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi ...cestujete-li vlakem nebo autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je nejprve potřeba dost…
Kaple se nachází na území města Kouřimi, při křižovatce silnice č. 334 z …
Náměstí v Kouřimi je zachováno v původním rozsahu od založení města v pol…
Historie města Kouřimi se začala psát dle dochovaných písemných pramenů v…
Ze Zásmuk do Peček podél Výrovky Je desátého března, poslední z několika…
Budete-li pobývat v Kouřimi, tak si udělejte vycházku. Vydáme se pěšky z Kouřimi do Lipan a zpět. Pěší trasa má cca 12 km. Je možné…