Kouřim - tak trochu zapomenuté město s významnou historií

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Celodenní výlet Za kulturou Do přírody Na kole

Jedeme do Kouřimi - historického města, za památkami, historií, potulkou v okolí a v přírodě a trochu se vrátit v čase.

Jedeme autem. Kouřim leží nedaleko Kutné Hory, ale bokem hlavní trasy Kutná Hora - Praha. Autobus z Prahy i Kutné Hory s přestupem např. ve Ždánicích.

Kouřim i okolí je možné projet na kole. Počítejte s kočičími hlavami!

Kouřim - krásné malé městečko s kočičími hlavami na náměstí, hradbami kolem města. Natáčelo se zde několik filmů, z nejznámějších seriál Bylo nás pět.

Navštívíme - krásný chrám sv. Štěpána s kryptou sv. Kateřiny a zvonicí. Na náměstí je plno starých domů, městské muzeum, kde najdete indicie o bohaté historii města, model středověké Kouřimi, lapidárium s fragmenty cisterciáckého kláštera zničeného husity.

Vydáme se kolem řeky Kouřimky a pak na bývalé hradiště a místo zvané Stará Kouřim, ke kapli sv. Víta až k Lechovu kámenu. Nedaleko se prý nachází astronomický střed Evropy, ale my jsme ho nehledali.

Také jsme navštívili skanzen v Kouřimi, cestou jsme minuli vymalované zdi sportovního areálu vesměs dětmi místní základní školy. Musíte projít části Kouřimi zvané Rusko.

Za povšimnutí stojí historické stodoly za hradbami, Santiniho kaple na památku upálených cisterciáckých mnichů.

Zkuste navštívit rodinnou zahradu u hradeb na místě bývalého cisterciáckého kláštera zvanou Klášterka. Dýchá z ní zvláštní atmosféra. Rodina je hrdá na toto místo a náležitě zahradu opečovává a také se Vám dostane náležitého výkladu.

Kouřimka
Kouřimka  •  Foto: annafr

Nedaleko je také obec Molitorov, kde najdeme hned dva zámky. Zámek Molitorov - přestavěn podle Dušana Jurkoviče. Zámek vlastnila rodina Veselých, která koupila statek a zámek a věnovala se pěstební činnosti a vyvážela stromy do zahraničí. Dále pěstovali jablka a vyráběli marmelády. Na tehdejších místech pěstování ovoce a zeleniny dnes najdete golfové hřiště. Zámek Diblíkov, který měl okolo velký park s jezírkem. Ve městě či blízkém okolí objevíte další řadu památek či míst připomínající historii např. mlýny.

Hostinec U Lva - penzion a malá restaurace, výborně vaří

Ubytovali jsme se v Penzionu U kamene - na náměstí, milí majitelé, pěkné ubytování, možnost využití vnitřního bazénku.

Cukrárna na náměstí - výborná zmrzlina i zákusky, podle rozhovoru má otevřeno jen v sezóně.

Vinárna a asi starožitnictví - zajímavé prostředí, milá obsluha, vína a pochutiny.

Obchody s potravinymi, občerstvení U Sojků, Restaurace Sokolovna - hospoda - točí dobré pivo.

Městečko kouzelné, milí přátelští lidé a plno zajímavostí. Rádi se vrátíme.

Více možností občerstvení, restaurace U Lva je opravdu malá. Možnost koupit si ve skanzenu pohled, mapku či něco milého nulová. Pokud ovšem nechcete formu na máslo za 280Kč.

Městské muzeum včetně prohlídky chrámu sv. Štěpána a zvonice 80Kč, děti polovic

Skanzen 60Kč, děti polovic, rodinné vstupné 150Kč POZOR ! Skanzen v Kouřimi z důvodu úprav letos/snad do konce r. 2015/ uzavřen.

Zahrada dobrovolné vstupné, dárek..www.klasterka.eu

Zámek Molitorov, Diblíkov nepřístupné.

Poslední aktualizace: 8.3.2015
Kouřim - tak trochu zapomenuté město s významnou historií na mapě
Autor: annafr

Příspěvky z okolí Kouřim - tak trochu zapomenuté město s významnou historií

Ze Zásmuk do Lechova kraje - do historické Kouřimi
Když jsem se připravoval na tuto vycházku, nic moc jsem si od ní nesliboval. Vycházka však předčila mé očekávání a tak Vám ji…
Východně od města na návrší (osídlené již od sklonku 5. tisíciletí př. n.…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi, Ruská ul. Kouřim Otevírací doba v prosinci: pátek - neděle 10.00 - 16.00 hodin 24.,25. a 31.…
Jedeme do malebného historického města, které leží asi 40km východně od…
Vydáváme se po stopách, začátcích našeho osídlení, do…
Stavba kostela byla zahájena v padesátých letech 13. století současně s b…
Zvonice se nachází vedle kostela Sv.Štěpána v Kouřimi. Byla postavena v pozdně gotickém slohu v roce 1525. V roce 1570 byla…
Do skanzenu v Kouřimi vlakem (z Prahy v 9:17h), na kole, autem.…
Kouřim je město okresu Kolín ležící v Českobrodské tabuli nad ranou Kouřimkou, která zde vzniká soutokem Vavřince a Střebovky a z…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Jedeme autem na výlet do malebného městečka Kouřim. V Kouřimi je opravdu…
Město Kouřim – procházka po stopách dávné historie Kouř…
Kouřím je cca 50 km východně od Prahy. Můžeme se tu pokochat pohledem na…
...cestujete-li vlakem či autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je…
Muzeum lidových staveb v Kouřimi ...cestujete-li vlakem nebo autobusem Pro cestu do Kouřimi vlakem je nejprve potřeba dost…
Kaple se nachází na území města Kouřimi, při křižovatce silnice č. 334 z …
Náměstí v Kouřimi je zachováno v původním rozsahu od založení města v pol…
Historie města Kouřimi se začala psát dle dochovaných písemných pramenů v…
Ze Zásmuk do Peček podél Výrovky Je desátého března, poslední z několika…
Budete-li pobývat v Kouřimi, tak si udělejte vycházku. Vydáme se pěšky z Kouřimi do Lipan a zpět. Pěší trasa má cca 12 km. Je možné…