Ski areál Hintertux
Turistické cíle • Sport a rekreace • Ski areál
Lyžařská sezóna: od začátku července téměř do konce června
Nadmořská výška: 1 500 - 3 250 m. n. m.
Převýšení: 1 750 m
Index zalidněnosti:Index zalidněnosti se počítá jako přepravní kapacita dělená délkou sjezdovek. Udává tedy kolik lidí jsou schopny "vychrlit" lanovky a vleky na 1 km sjezdovek, tzn. čím je index nižší, tím je na sjezdovkách méně lyžařů. 407
Lanovky a vleky
Přepravní kapacita: 35 000 osob / h
Počet vleků: 10
Počet sedačkových lanovek: 5
Počet sedačkových lanovek expres: 1
Počet kabinkových lanovek: 2
Počet funitelůZačátkem 90. let Ing. Denis Creissels se svou projekční kanceláří vylepšil svůj systém DMC (lanovky využívající systém dvou souběžných dopravních lan tvořící dvě samostatné smyčky - z důvodu stabilizace kabin ve větru). Zvýšil rozchod dopravních lan až na 3,2 m a kabiny, které jsou pak užší než rozchod lan, zavěsil pomocí velmi Krátkých závěsů.
Docílil tím do té doby nevídanou stabilitu lanovky ve větru o rychlosti i přes 100 km/h kolmo k ose trati. Napříč trase lanovky se kabiny vzhledem ke stabilizačnímu účinku dvojice napnutých lan nemohou rozhoupat prakticky vůbec a díky širokému rozchodu a krátkému závěsu případné podélné rozhoupání ničemu nevadí, protože kabina nemůže kolidovat s lany, procházejícími vně kabin, ani s konstrukcí podpěr nebo stanic. Protože taková lanovka spojuje výhody lanovek pozemních (stabilitu) s výhodami lanovek visutých (překonání velkých terénních překážek, nižší pořizovací cenu, velkou přepravní kapacitu), Creissels ji nazval funitel. Jde o spojení slov funiculaire (pozemní lanovka) a téléphérique (visutá lanovka). první lanovku tohoto systému postavilo v roce 1991 podle projektu Creisselse konsorcium firem ve středisku Val Thorens na Péclet.: 3
Tratě
Celkem sjezdovek: 86 km
Sjezdovky
modré: 27%
červené: 55%
černé: 19%
Hodnocení
sjezdovky (carving):
freeride:
sněhová jistota:
komfort:
sjezdová turistika:
dopravní dostupnost:
Další informace o středisku najdete na portálu snow.cz.