Teplice nad Bečvou - lávka přes Bečvu
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Most
Ve 30. letech 20. století probíhala v Teplicích nad Bečvou rozsáhlá přestavba a výstavba. Součástí této výstavby byla i výstavba nové Kolonády a lázeňského domu (Bečva). Autor architektonického řešení Karel Kotas původně navrhoval osově souměrnou kompozici staveb, takže vlastně na břehu řeky měly být Kolonády dvě. Jejich osu měl tvořit nový most, který by nahradil zastaralou dřevěnou lávku. Celý projekt však nebyl nikdy realizován a nový most, či lávka byl v Teplicích realizován až v l. 1965-67. Návrh vypracoval ing. Antonín Pešina z Dopravoprojektu Brno. Most je dlouhý celkem 90,3m (celá vozovka), max. výška nad hladinou řeky je 9m, šířka mostovky je 5m. Konstrukce mostu je provedena ve 3 polích o délkách 16, 42 a 16m, celkem tedy samotná konstrukce 74m, šikmé stojky mají tvar obráceného písmene V. Monolitický beton je předepjatý 60 kabely, 12 z nich je průběžných. Zajímavým prvkem je pak osvětlení zabudované v zábradlí mostu.
Konstrukce mostu je natolik zdařilá, že důstojně rámuje vstup do areálu lázní. Na lávku je vjezd zakázán (kromě lehkých vozidel lázní), ovšem při povodních zůstává důležitou spojnicí obou břehů Bečvy. V r. 2010-11 proběhla rekonstrukce v ceně 3.000.000,- Kč, slavnostně byl most znovuotevřen 18.4.2011.