Loading...
Trasy • Cyklotrasa • Malá náročnost
Chlumec ad Cidlinou-Klicperovo náměstí | Asfalt | 0,0 km | ||
Nové Město | Asfalt | 2,7 km | ||
žst.Nové Město nad Cidlinou | Asfalt | 3,4 km | ||
Stará Voda | Asfalt | 6,0 km | ||
Chudeřice | Asfalt | 7,8 km | ||
Káranice | Asfalt | 8,7 km | ||
Obědovice | Asfalt | 10,8 km | ||
Kratonohy | Asfalt | 12,9 km | ||
Roudnice | Asfalt | 17,3 km | ||
ota pod Libčany | Asfalt | 20,3 km | ||
žst.Praskačka | Asfalt | 23,8 km | ||
Praskačka | Asfalt | 24,4 km | ||
Vlčkovice | Asfalt | 25,8 km | ||
Plačice | Asfalt | 27,5 km | ||
Hradec Králové-Kukleny-Anenské náměstí | Asfalt | 29,7 km | ||
Hradec Králové-náměstí Svobody | Asfalt | 32,7 km | ||
Hradec Králové-Velké náměstí | Asfalt | 33,3 km | ||
Hradec Králové-Malšovice | Asfalt | 35,3 km | ||
Malšova Lhota | Asfalt | 36,7 km | ||
Autocamp Stříbrný rybník | Asfalt | 38,0 km |
Trasa je šestou a závěrečnou částí druhého dne našeho cyklovýletu po stopách F.L.Věka, který jsme absolvovali v polovině června 2012. (předchozí část je na https://www.turistika.cz/trasy/podebrady-chlumec-nad-cidlinou)
Z Klicperova náměstí v Chlumci nad Cidlinou jsme pokračovali po Zámostecké ulici, přejeli Cidlinu a Bystřici, a po cyklostezce podél silnice dojeli do osady Skalka. Odtud do Nového Města, přes kruhový objezd a do kopce kolem pomníku selských bouří jsme museli po frekventované silnici.
U benzínové pumpy Hunsgas jsme odbočili k železniční stanici Nové Město u Chlumce. To byla jen "poznávací" zajížďka. Na "starou" hradeckou silnici jsme se už nevrátili. Pokračovali jsme po "ještě starší" hradecké silnici do Staré Vody a Chudeřic.
Ze Staré Vody ke káranickému nádraží nás vedla cyklotrasa č.4199.
V Káranicích, jsme opustili hlavní silnici a kolem nádraží dojeli k přejezdu. Ihned za ním odbočovala Doprava cyklostezka do Obědovic.
Projeli jsme Obědovicemi, překřížili silnici č.11 a podél ní, po krásném chodníku pro pěší pokračovali do Kratonoh. Pěší doufám odpustí, ale stejně jsme žádné nepotkali.
V Kratonohách ihned u motorestu jsme odbočili vlevo a hned první odbočkou (jednosměrka) odbočili doprava do středu obce.
Čtvrtá odbočka doleva vedla k zemědělskému družstvu v objektu místního zámečku. Kolem něj jsme přijeli téměř k silnici č.11. Také jsme se znovu napojili na cyklotrasu č.4199, která nás nakonec dovedla až do Praskačky.
Před silnicí č.11 jsme se dali doleva a podél stromořadí vysokých topolů, přes říčku Roudnici a podél říčky Bystřice, jsme přijeli až na silnici z Puchlovic do Roudnice.
Roudnici jsme projeli téměř celou a určitě to stálo za to. Je vidět, že místní jsou na svoji obec hrdí a jejich okolí jim není lhostejné.
Za Roudnicí jsme překřížili silnici č.11 a přijeli do Lhoty pod Libčany.
Téměř nepoužívaná silnice nás přivedla do Urbanic a přes železniční trať do Praskačky. Opět jsme neodolali zastávce na místním nádraží.
Z Praskačky jsme zamířili do mírného kopce na Vlčkovice a do Plačic po cyklotrase č.4198.
To už jsme byli na hranicích Hradce Králové.
Vlčkovická a Pardubická ulice nás dovedly na Anenské náměstí, kde jsme odbočili doprava a opět Pardubická a Honkova ulice nás přivedly do Pražského předměstí.
Po Honkově ulici jsme pokračovali až za železniční přejezd, kde jsme odbočili vpravo a po ulicích Jiřího Purkyně a V Lipkách jsme přijeli až na náměstí Svobody u Pražského mostu přes Labe. Ulici V Lipkách jsme si užívali na krásné cyklostezce, které se ostatně proplétají celým Hradcem Králové.
Za Pražským mostem jsme kousek pokračovali po Mostecké ulici a na jejím konci odbočili vpravo na ulici Československé armády.
Výstup po schodištích na Soukenickou ulici byl po celodenním šlapání na kole už opravdu na hraně našich sil. Na Velkém náměstí jsme proto využili možnosti občerstvení v jedné z mnoha zahrádek.
Po krátkém odpočinku jsme sjeli přes Malé náměstí a jednosměrnou ulicí Mýtskou (po chodníku) na Nezvalovu ulici. Po cyklostezce jsme přes Malšovský most, kolem koupaliště Flošna, nadjezdem přes Gočárův okruh a po Úprkově ulici přijeli do Malšovic. Od koupaliště jsme navíc jeli po cyklotrase č.222.
Stejná ulice nás přivedla až do Malšovské Lhoty, kde jsme se hned na jejím okraji dali doprava, opustli cyklotrasu č.222, a nejprve po Bělečské ulici a poté po polní cestě a stezce přijeli až k bráně autocampu Stříbrný rybník u stejnojmenného rybníka. Zde šestá část naší trasy a druhý den našeho putování skončil.
Další část trasy po stopách F.L.Věka je na https://www.turistika.cz/trasy/stribrny-rybnik-opocno.
Celá cesta je na .