"Fešná" ZOO Lešná

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou Do přírody

Že máme my, Valaši, velmi kladný vztah ke zvířátkům, je jevem všeobecně známým. My ale nemilujeme jen naše domácí mazlíčky, ovečky a jinou domácí havěť, ale máme též v oblibě všelijaká zvířátka exotická. Za shlédnutím těchto podivuhodných cizích stvoření naštěstí nemusíme cestovat do dalekých krajů - stačí nám jen cesta do Zlína a odtud asi 10 km na sever, kde se nachází jedna z nejkrásnějších zoologických zahrad u nás - ( a zatím jediná valašská ) - jménem Lešná ...

Lešná ZOO
Lešná ZOO  •  Foto: Franta

Velkou raritou při návštěvě Lešné je též prohlídka pohádkově krásného zámku a anglického parku, které se nacházejí uvnitř v areálu ZOO. Takovým počátkem vzniku zdejší zoologické zahrady byla r .1894 dostavba nového zámku rodu Seilernů. Tito majitelé už počátkem 20.století chovali koně, založili zde Oboru a začali s chovem exotických zvířátek. Po 2.světové válce byl jejich majetek zestátněn a od r. 1948 byl areál zpřístupněn veřejnosti. Specialitou zdejšícho chovu byl emu, později - během 70. a 80. let velmi výrazně stoupl počet druhů a jedinců zde chovaných zvířat : lidé obdivovali nosorožce, lední medvědy a atraktivní šimpanze, v podzemí zámku pak velká akvária a terária. Od "převratu" se Lešná velmi rychle změnila na moderně budovanou ZOO, přibývají zde pavilóny, roste počet vzácných zvířecích druhů a s tím se také každoročně zvyšuje počet spokojených návštěvníků. "Specialitou" zdejší ZOO je pak - bez použití pasů a cestovních doložek - procházka Kontinenty matičky Země : zvířata jsou rozdělena podle jednotlivých teritorií a takto vyřešená expozice je velkým zážitkem. ( Velmi působivé jsou např. průchody skrze ptačí voliéry ...) Roku 2007 v areálu vyrostla zbrusu nová tropická hala Yucatán. Při procházce po visuté lávce vysoko nad zemí jsme obklopeni 200 druhy tropických rostlin a připadáme si jako v doopravdickém pralese. Není třeba vyjmenovávat další zajímavosti ze světa zde chované zvěře - ostatně každému z nás se líbí něco jiného - věřím ale, že se zdejší návštěvou budete velmi spokojeni ...

Zlínská ZOO Lešná se v současné době rozkládá na 52 hektarech plochy, na nichž se chová přibližně 211 druhů zvířat. Uvidíte zde též asi 13 000 druhů rostlin a v zámeckém anglickém parku přes 100 druhů dřevin a okrasných stromů. V překrásných zámeckých interiérech pak můžete obdivovat sbírky nábytku, porcelánu a obrazů a je to také jediné místo, kde na jedné malbě můžete shlédnout, jak kdysi vypadal nedaleký majestátní Hrad Lukov ...

V areálu ZOO se nacházejí 2 restaurace a nespočet bufetů a stánků s občerstvením, takže se nemusíte o své žaludky obávat - pohostinní Valaši vás hladem a žízní trápit nenechají ....

Foto: Franta

Je těžké popsat, co je tady nejhezčí. Jak už jsem psal, každému z nás se líbí něco úplně jiného. Tropická hala Yucatán je nyní nejpozoruhodnější atrakcí - je nová a zatím neokoukaná - vděční jsou také lachtani, výběh tygra ussurijského , rybníčky s vodními ptáky a ... desítky a desítky dalších ...

V současnosti ZOo Lešná přišla s velmi lukrativní nabídkou : při návštěvě v zimním období - ( akce platí do konce února 2012 ) zaplatí dospělý návštěvník o třetinu méně - ( tj.místo 120 kč jen 80 kč ) a dítě nad 6 let se do areálu podívá jen za 40 korun ...

Poslední aktualizace: 19.3.2014
"Fešná" ZOO Lešná na mapě
Autor: Franta

Příspěvky z okolí "Fešná" ZOO Lešná

Restaurace - penzion v Lešné u Zlína
V místní části Lešná u Zlína, kousek od ZOO, stojí u hlavní silnice…
Cílem tohoto výletu je kombinace půvabně romantické hradní zříceniny s…
Chsete - li se podívat do tropického pralesa, nemusíte ani do Ameriky,…
  Poprvé jsem jeho romantickou siluetu uviděl na školním výletě v první třídě. Ani si už přesně nepamatuju, kdy byla prohlídka jeho …
V půli měsíce září jsme se po čase opět vydali na prohlídku zlínské…
Zoo Zlín je jedna z nejoblíbenějších v České republice. Je rozdělena na…
Historie zámku je spojena s nedalekým hradem Lukovem. Na přelomu …
Novinkou v ZOO - Lešná, nacházejécí se nedaleko Zlína je nový pavilon s ba…
Máte - li rádi romantické zámky, v místní částí Zlína - Štípě stojí poh…
Ve zlínské ZOO - Lešná si můžete prohlédnout největší papoušky světa v Amazonské části, ve volně průchozí voliéře, ve spodní části…
Mezi zvířátky, které vám zlínská ZOO - Lešná, nejkrásnější na Moravě…
Ve zlínské ZOO Lešná Lachtani hřívnatí obývají prostorný bazén se…
Kulisu areálu Lešná tvoří vyhledávaný zámek obklopující staleté stromy.…
Do Zlína a dále MHD nebo autem nebo na kole do zooparku u Zámku Lešná. Zimní pohádka. Zoopark Lešná. Krásná netradiční zimní…
Po prohlídce zdejšího zámku se procházíme zámeckým parkem se ZOO. Hned na…
   Ne, nezveme vás na výlet na daleký černý kontinent - ( kde bychom na to…
Zámek Lešná je klenotem areálu zlínské zoologické zahrady. Zámek doplněný…
  Je 15.3.2020, brzké nedělní ráno. Venku je hezky a my měli s manželkou…
Jedeme téměř na nejnavštěvovavnější zoo v české repulice.Od holešova…
  V sobotu 22.9.2012 byla v ZOo Lešná slavnostně otevřena druhá část…