Kunvald

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet Do přírody Na hory Na kole Se psem

Malý městys se nachází cca 5 km severovýchodně od Žamberka a odsud to také není daleko do Klášterce nad Orlicí. Nalézá se v okrese Ústí nad Orlicí a žije tu do 1 000 obyvatel. Je to jen pár kilometrů do Bartošovic v Orlických horách. Leží v žamberské pahorkatině a stéká se tu Rokytenka s Horským potokem. Rokytenka na žamberecku se vlévá do Divoké Orlice.

Obec se dělí na části jako Končiny, Zaječiny, Bubnov, Přední důl, Zadní důl, Kunačice.

Nejvýznamnější památkou je zde Domek na sboru jako pocta Janu Amosi Komenskému, nad domkem byl postaven i pomník (pravděpodobné pohřebiště českých bratří). Můžete se podívat i na bratrskou lípu, která dle pověsti vyrostla ze třech polosuchých větviček nebo na místní kostel.

Jelikož není v Kunvaldu možnost zajít si do restaurace či do cukrárny, musíte si koupit jídlo buď z místního Konzumu nebo si zajet např. do Pastvin, Neratova, Žamberka, Petrovic a obecně do Orlických hor.

Ubytování je možné v Kunvaldě v chatkách nebo v blízkém okolí Orlických hor, je tu hodně možností.

V Kunvaldě není žádná funkční restaurace ani cukrárna, takže místní musí jinam, jak se říká chcípl tu pes.

v blízkosti Kunvaldu je kostel v Neratově, pastvinská přehrada, Zemská brána, ski areál České Petrovice,....

Poslední aktualizace: 8.8.2023
Kunvald na mapě

Příspěvky z okolí Kunvald

Domek Na Sboru v Kunvaldu
Mým snad nejméně oblíbeným předmětem na základní škole byl dějepis…
Památné místo v blízkosti silnice z Kunvaldu do Pastvin. Podle pověsti zd…
Modlivý důl u Kunvaldu
Modlivý důl je malé, sotva 200 metrů dlouhé údolí v lese nedaleko…
Kaple Narození Panny Marie v Kunvaldu
Půjdete-li z Kunvaldu po zeleně značené cestě směrem na Žamberk, na kopečku na samém okraji městysu (ano, Kunvald má tento statut) v části zvané…
Říčka Rokytenka je pravostranný přítok Divoké Orlice. Délka toku…
Pokud si chcete v Orlických horách pořádně protáhnout tělo a nevadí vám…
Obec, nacházející se ve Východních Čechách - Klášterec nad Orlicí,…
Prvorepubliková pevnost Hanička nám připomíná skvělé opevnění našeho…
Zajímavou atrakcí Rokytnice v Orl. Horách je…
Židovský hřbitov leží na jihovýchodním okraji Rokytnice ve stráni…
Říká se, že muži nestárnou (jen jim léta nestojí). Nicméně i u…
Z naší, tedy české strany známe Orlické hory docela dobře, a tak –…
Hned na úvod si musíme prozradit, že tento výlet bude tak trošku jiný, až neobvyklý.…
Cennou pozdně barokní památkou východočeského a podorlického Klášterce nad Orlicí je mariánský sloup se sochami Immaculaty, sv. Jana Nepom…
O kláštereckém kostele se toho už hodně napsalo. Tajemné rudé postavy ho…
Rokytnice v Orlických horách leží ve Východních Čechách, východním směrem…
Jedeme do Orlických hor, ne však na samotný hřeben hor, ale na jeho úpatí, do města, které je někdy nazýváno „hlavní město Orlických…
Dominantou náměstí T.G.Masaryka v Rokytnici je Kostel Všech svatých, který byl postaven v místě původního dřevěného kostela, který s…
Masarykovo náměstí v Žamberku je nejen centrem města, ale i místem s…
Žamberk leží ve Východních Čechách, severovýchodním směrem od…
  Čtvrtý den naší dovolené v Králíkách se budíme do nevlídného zataženého…
Žamberk - kostel sv. Václava
Kostel sv. Václava je postaven na místě původního dřevěného kostela, který je doložen r. 1355. Dřevěný kostel dne 29.7.1684 vyhořel…
Pašerácká lávka se nachází v údolí Divoké Orlice, v přírodní rezervaci Ze…
 Průnik Divoké Orlice z Polska na naše území patří k těm…
Zemská brána je část řeky Divoké Orlice, kolem něhož se nachází přírodní rezervace taktéž pojmenované Zemská brána. Rozloha chráněného území je 88.22…
Zemská brána – perla Orlických hor se nachází nedaleko přehrady pastviny, na toku řeky Divoké Orlice. Romantické údolí ve skalách místy až 25 m…
Vrchní Orlice  -  kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice - kostel sv. Jana Nepomuckého
Vrchní Orlice od roku1603 samostatná obec, dnes osada nacházející se mezi…
Pastvinská přehrada je jedním z našich velice zajímavých a oblíbe…
Pastviny - přehrada
Pastvinská přehrada byla vybudována v letech 1932-1938 na Divoké …
Děl. tvrz Hanička
Hanička je jednou z největších českých pevností postavených před druhou s…