Sedmistovky Českého středohoří III.

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Výlet na další sedmistovkový vrchol Českého středohoří, kterému se také říká Malá Milešovka

Autobusem jsem jel do Dubic. První moje kroky vedly k Dubickému kostelíku odkud je nádherná vyhlídka na údolí Labe a protilehlé vrcholky Českého středohoří. Po pokochání se nádhernou přírodou jsem pokračoval po žlutě značené cestě na Doerellovu vyhlídku. Další kouzelné pohledy na klikatící se Labe, které si razí cestu Českým středohořím.

Pokračuji dál po žluté k rozhledně Radejčín. Ta nabízí výhledy nejen na vrcholky Krušných hor a Českého středohoří, ale také nevšední pohledy na budovanou dálnici D8.

Okolo železniční stanice Radejčín pokračuji po silnici do obce Kletečná. Cestou se ukazuje cíl dnešního výletu vrchol Kletečné vysoký 706 metrů, sedmý nejvyšší vrchol Českého středohoří. Typicky kuželovitý zalesněný vrch je velice podobný nedaleké Milešovce.

Míjím pomník s pluhem, který připomíná zrušení roboty v habsburské monarchii. Přicházím do obce Kletečná. Na vrchol nevede značená cesta. Procházím obcí okolo kapličky a za posledním domem se dávám Doprava po okružní dřevařské cestě.Lesní cesta mírně stoupá. Na severním svahu míjím pod cestou studánku. Po chvíli docházím k cestě, která odbočuje doleva. Tato cesta se brzy mění v pěšinu, která končí u posedu. Není to ta správná cesta a tak zpět na dřevařskou cestu. Až na druhé straně kopce, tam kde cesta začíná klesat, odbočuje doleva stará lesní cesta, ze které pak odbočuje pěšina klikatící se suťovým svahem na vrchol. Pěšina je značená kamennými mužíky.

Kletečná
Kletečná  •  Foto: Hribal

Na vrcholu je malá plošina s kamennou mohylou. Poblíž na stromě je vrcholová knížka. Ta je vedena již od roku 1983. A podle údajů v ní navštíví vrchol v průměru 200 lidí za rok. Výhled z vrcholu je omezený, jen pár průhledů směrem na Lovoš a Kubačku a pak ze suťového svahu na Milešovku.

Vracím se zpět do obce Kletečná a značenou cestou pokračuji přes Paškapole a Bílku do Bořislavi na autobus.

Možnost občerstvení pouze na začátku a konci výletu.

Nádherná část Českého středohoří, okouzlující výhledy na kaňon Labe, zajímavý výstup kamenným mořem na vrchol Kletečné.

Možnost spojit s výstupem na nedalekou Milešovku.

Poslední aktualizace: 21.5.2013
Sedmistovky Českého středohoří III. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Sedmistovky Českého středohoří III.

První východ slunka roku 2021 z hory Kletečná.
Východy slunka miluji a abych je viděl, jsem ochotný udělat i takové…
Po několika mlhavých a sychravých dnech se mi podařilo zastihnout jeden…
Tak jsem se po delším váhání rozhodl k tomu, že si udělám procházku na…
Konečně zase nastal den, kdy se udělalo hezké počasí. Pár předchozích dnů…
Letošní podzim je, co týče počasí, poněkud aprílový (zvláštní to ale…
Zalesněný kopec se skalnatým vrcholem v jihovýchodním výběžku masivu hory Kletečná v Českém středohoří. Na Skalku vede neznačená cestička, která odbočuje ze žlutě značené cesty…
Rozhodl jsem, že zdokumentuji mechanické závory na železnici. Je to hlavně…
Nastal 2. Svátek Vánoční, svatého Štěpána, už loni v tento den, jsem si…
Pozdně Barokní statek v obci Žim.                Obec Žim, ležící těsně…
Psí útulek „Nadace Tlapka“ v Žimu.               Myslím si,že stojí za…
A je tu problém, myslel jsem si, když jsme s náčelníkem našeho Klubu přátel Milešovky Honzou při naší poslední cestě z Milešovky…
Opět nastal den 26.12, den, kdy, jak už jistě víme,…
Konečně nastal den, který odpovídá zimnímu období, napadl sníh, teploty…
Tak se konečně po dlouhé zimě naskytla možnost, udělat si někam jarem…
Počasí se v poslední dny rozhodlo oklamat naší mysl, že už se blíží jaro,…
Sobota jako vymalovaná mistrem podzimem, tak to vypadalo dne 8.11.2014 u…
Po nějakém čase jsem se rozhodl opět navštívit královnu…
Výlet Bořislav - Bílka - Bouřňák - Dlouhá louka - rozhledna Vlčí hora.   S prima partou jsem se domluvila, že vystoupám nejvyšší…
Jedeme pokořit nejvyšší vrchol Českého středohoří,  MILEŠOVKU,  837 m.n.m.…
Vyrážíme na rozhlednu Radejčín. Nacházíse asi 700 metrů od nádraží Radejčín. K rozhledně se vydáme po žluté turistické značce od…