Litovelské Pomoraví – Vietnamská lávka, 252,5 km
Na mapách.cz je označen na 252,5. km Moravy jako most pro pěší. Slovo most je ale vcelku nadnesené, daleko lepší je použít název lávka. Většinu viditelné konstrukce tvoří sice dřevo, ale nejdůležitější částí jsou dvě ocelová lana. Nejsou to ale lana nosná, ale podpůrná. Jsou ukotvená v krajních betonových patkách a poblíž říčních břehů jsou ještě podpořeny betonovými pilíři. Samotná dřevěná mostovka se zábradlím je dlouhá asi 50 m, široká cca 1,5 m. Lávka umožňuje vstup ne rozsáhlý umělý ostrov, který je ohraničen samotným hlavním tokem Moravy a tzv. Malou vodou, což je jedno z mnoha říčních ramen, které najdeme ve vnitrozemské deltě, které říkáme Litovelské Pomoraví. Ve skutečnosti jde ale vlastně o mlýnský náhon, který začíná u řimického jezu, který najdeme pod Templem, neboli Chrámem přátelství u Nových Zámků. Morava v ploché krajině Litovelska vytváří ale daleko větší soustavu ramen, z nichž vodohospodáři řadu z nich umně použili pro část technických staveb. Původně tedy mlýnů (např. přímo v Litovli), dnes malých vodních Elektráren (Březové).
K Vietnamské lávce se můžeme dostat po lesní cestě (z části asfaltové) mezi Štěpánovem a Stření (přesněji k mostu mezi Stření a Lhotou na východní straně), z opačné strany, tedy za zmíněným mostem vede k mostu polní cesta od křižovatky s odbočkou pěší červené značky (a cyklotrasy Moravské stezky). Na březích Moravy a Malé vody se rozkládá NPR Ramena řeky Moravy, těmi ale naštěstí komunikace přímo neprocházejí, tudíž lávka umožňuje volný pohyb osob na obou stranách řeky.
Dopravní značky zapovídají jízdu na kole i jízdu na koni. Vzhledem k tomu, že lávka se celkem houpá houpá, by se kůň zřejmě plašil (pokud by ho konstrukce vůbec unesla), cyklista ale celkem dobře projde, ale kolo musí samozřejmě vézt. V roce 2016 prošla lávka výraznou opravou, cca za 1,5 mil. Kč. Stavbu provedly jako investor Olomoucké lesy, kterým polesí v okolí přináleží.