Loading...
Při výstavbě vodních nádrží na konci kaprunského údolí bylo nutné vyřešit zajištění dopravy těžkého stavebního vybavení a materiálu. Největším problémem bylo překonání velice strmého svahu, kde nebylo v té době možné postavit silnici.
V roce 1941 byl pro potřeby stavby postaven unikátní šikmý výtah, který měl šířku 3,6 m a nosnost 9 tun.
Při pokračování výstavby však jeho kapacita nestačila a tak byl v roce 1952 přestavěn na největší otevřený šikmý výtah v Evropě s největším kolejovým rozchodem u vozidel pro přepravu osob na světě.
Výtah na vzdálenosti 810 m překonává převýšení 431 m. Rozchod kolejnic je 8,2 m, nosnost 60 tun. Plošina o rozměrech 9 x 5,4 m pojme 185 osob. 8 kol podvozku pohání dva lanové navijáky maximální rychlostí 10,8 km/hod.
V roce 2007 byla dokončena silnice spojující dolní a horní stanici lanovky. Do té doby se výtahem přepravoval plně obsazený autobus s turisty, který pak dál pokračoval k přehradě Mooserboden.
Výtah jezdí od května do poloviny října a každý rok přepraví okolo 100 000 turistů.