Anna via Ferrata

Tipy na výlet Pro zdatnější Vycházka - půldenní Za sportem Do přírody Na hory

Naše cesta směřuje do Ramsau am Dachstein v Rakousku do spolkové země Štýrsko. Městečka ležícím pod masivem Dachstein v Severních vápencových Alpách a jeho nejvyššího vrcholu Hoher Dachstein 2995m.n.m. Ramsau lze považovat za hlavní opěrný bod při výstupech v jižních stěnách Dachsteinu.

Naším cílem, v této oblasti zdaleka ne jediným, je zajištěná cesta nebo-li via ferrata, německy klettersteig. Jedná se o cestu ve skalním lezeckém terénu zajištěnou fixními lany, řetězy, žebříky, kramlemi a čepy. Lze ji většinou absolvovat bez postupového jištění lanem. Obtížnost se značí na stupnici A až E, kdy ve zkratce A značí stupeň jako "jednoduché", B-mírně obtížné, C-obtížné, D-velmi obtižné, E-extrémně obtížné. Nás zajímá ta s názvem Anna (D).

Ferrata vede ve stěně Mittersteinu až na jeho vrchol ve výšce 2100m.n.m. Ve dvou hodinách překonáváme 300m převýšení. Nejlepší přístup na ni, je od dolní stanice lanovky Dachstein Gletscherbahn přes chatku Dachstein-Südwand-Hütte a dále po značkách. To nám zabere asi 45min.

Je logickým napojením na slavnou,možná nejslavnější rakouskou zajištěnou cestu Johann, ne však podmínkou. Z vrcholu Mittersteinu se  lze vrátit zpět na Dachstein-Südwand-Hütte.

Obtížnost je sice udávána v D, ale převážná část úseků je obtížnosti C a v klíčových místech jsou pro jistotu umístěny kolíky.

Není nad to, nocovat pod otevřeným nebem u dolní stanice lanovky, pokud to ovšem počasí dovolí. Možnost je také přespat v autě. Pro ty, co raději volí pohodlí, lze nocovat v horské chatce Dachstein-Südwand-Hütte. Občerstvit se lze v již zmiňované chatce a nebo u horní stanice lanovky. Musíte však počítat s vysokohorskou přirážkou. :-)

Anna je opravdu krásná zajištěná cesta, která prověří vaší kondici.

Ceny jsou zde všeobecně vyšší. Parkování u doní stanice je zdarma. Nutnost ale platit mýtné za průjezd do této oblasti. Mám pocit, že 6eur na osobu.

Poslední aktualizace: 14.2.2024
Anna via Ferrata na mapě
Autor: alikal87

Příspěvky z okolí Anna via Ferrata

Rakousko – Dachstein (1): Lanovkou pod Hoher Dachstein
Rakousko – Dachstein (1): Lanovkou pod Hoher Dachstein (09/2016) …
V grupě 4 hochů se rozhodneme postavit výzvě náročnějšího ferátov…
Když jsem před léty stál poprvé na břehu Gosausee a spatřil Dachs…
    Rychlý a časově méně náročný výstup na Hoher Dachstein nabízí…
Seethaller Hütte či Dachsteinwarte Hütte, je horská chata v Rakousku pod…
Vrátime sa späť časom, sme o nejaký rok mladší, píše sa rok 1991.…
Stejně jako vloni i letos si chceme s kamarády jet zalézt nějakou …
Jméno Mammuthöhle – Mamutí jeskyně dostal tento…
Hoher Dachstein je nejvyšší vrchol rakouského vápencového pohoří Dachstein…
 Turistická trasa „Od ledovce k vínu“  Tato nová trasa o celkové…
Při pohledu na horský masiv Dachsteinu od jihu nejprve zaregistrujete…
Rittieberg se nachází poblíž Schladmingu,  u obce Ramsau am Dachstein. Na…
Rakousko – Dachstein (4): Lanovky Krippenstein, vyhlídka 5…
Rakousko – Dachstein (2): Gosaukamm (Salcburské Dolomity) (09/2016…
Rakousko – Dachstein (3): Jezera Vorderer a Hinterer Gosausee (09…
Malebné turistické středisko v dolním Salzbursku rozklá…
Rakouské Alpy jsou od nás něco málo přes 300 km. Nabízejí stovky …
Schladming je vyhlášené lyžařské středisko patřící do oblasti Ski amadé.…
Čeká nás teď část cesty, o níž jsme dlouhá léta snili. Nad námi se…