Loading...
Vypadá to, že nadcházející rok 2023 se ponese v duchu cestování, ale také napjatého dovolenkového rozpočtu – alespoň takové jsou prognózy společnosti Booking.com, která již tradičně předpovídá největší trendy v oblasti cestování a poznávání světa obecně.
Na základě velkého průzkumu byly zjištěny nejen destinace, do kterých se cestovatelé chtějí vydat, ale také to, do jaké míry se při plánování cesty projevuje rozpočet a snaha ušetřit.
Právě díky snaze ušetřit se do popředí dostávají kuponové stránky, jako je promo-codes.cz a další, které nabízejí slevové kupony nejen na zboží, ale také na služby, a to včetně ubytování – například Booking promo kód: https://promo-codes.cz/slevove-kody/booking, dostupné jsou však rovněž slevové kupony na ubytování poskytované jinými rezervačními platformami.
Třebaže někteří cestovatelé si plánují dovolenou náležitě užít a dopřát si, co hrdlo ráčí, jiní se snaží přijít s nejrůznějšími způsoby, jak ušetřit každou korunu – a to jak na dopravě, tak na ubytování nebo stravování.
Výsledky průzkumu ukazují, že více než šedesát procent velmi pozorně sleduje cenově výhodné nabídky, last minute zájezdy a levné letenky. Také více než polovina respondentů vycestuje na dovolenou raději mimo sezónu – například na jaře nebo na sklonku léta. Tím pádem můžeme očekávat, že nadcházející dovolenková mimosezóna bude rušnější, než tomu bylo v uplynulých letech.
Další téměř tři třetiny dotázaných mají rovněž v úmyslu naplánovat si svou dovolenou s větším předstihem – a to klidně i půl roku dopředu. To znamená, že kromě last minute zájezdů bude větší poptávka po tzv. first minute dovolených. V dovolenkových destinací tak ubude turistů, kteří by přiletěli na poslední chvíli.
Díky moderním technologiím a stále častější práci na dálku je nyní možné cestovat za pozváním a přitom pracovat. A třebaže řada globálních i menších společností tento model „práce odkudkoli“ přijala za své, trendy pro rok 2023 hovoří jasně: celých 66 % respondentů by raději odjelo na dovolenou zcela bez práce. To znamená žádný notebook, žádný pracovní telefon ani meetingy na Zoomu. Nicméně i přesto se téměř 60 procent respondentů domnívá, že je poznávání nových míst inspiruje k vyšší produktivitě v práci. Řada z nich by tak stejně nepohrdla možností odskočit si během obědové pauzy na pláž.