Loading...
Turistické cíle • Technická památka
Železniční příhradový most postavili jako součást první elektrifikované tratě u nás (možná i v celém Rakousko – Uhersku). Jisté je, že to byl dobrý příklad realizace zajímavé inženýrské stavby v krásné krajině.
Dodnes po této působivé a velkorysé stavbě jezdí mašinky (myslím, že to je na trať Tábor – Bechyně). Most je dlouhý 174 metrů a pne se 20 metrů nad hladinou řeky Lužnice. Stavba je tvořena dvěma kamennými mostními opěrami a jedním mostním pilířem. Mezi nimi jsou dvě pole příhradových ocelových nosníků s obloukovou dolní pásnicí, parabolickým tvarem.
Železniční most byl postaven přes řeku Lužnici na okraji města Tábor mostárnou bratří Prášilů z Prahy roku 1902 a je dle mého názoru ukázkou vynikající řemeslné i technické úrovně stavebně montážních prací na počátku 20. století.
Osobně jsem se k tomuto mostu zašel podívat několikrát, jelikož je to dle mého názoru velmi zajímavá a působivá stavba. A právem je od roku 1958 památkově chráněna.
*
V Táboře a okolí mě zaujala ještě tato místa:
Rodinný pivovar v obci Obora nedaleko města Tábora: https://www.turistika.cz/mista/rodinny-pivovar-v-obci-obora-nedaleko-mesta-tabora/detail
Rozhledna na Babí hoře – Babina: https://www.turistika.cz/mista/rozhledna-na-babi-hore-babina/detail
Pětaosmdesátiletý oslavenec ve městě Tábor, který poznal Švehlu i Sokolovo: https://www.turistika.cz/mista/petaosmdesatilety-oslavenec-ve-meste-tabor-ktery-poznal-svehlu-i-sokolovo/detail
*
Povídání o zajímavých toulkách a fotografie z cest mám také na svém blogu: https://cestou-necestou-s-matejem.blogspot.com/ a také na stránkách iDNES: http://pavelliprt.blog.idnes.cz/.