Schladmingské Taury - podzimní túry.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Koncem září je stále krásné počasí, které láká k horským túrám. Proto jsme se vypravili na pár dní do Schladmingských Taur. Auto parkujeme na konci údolí nad Schladmingem u vodopádu Riesachfälle pod jezerem. Podél vodopádu stoupáme po lávkách a žebřících k jezeru Riesachsee. Pak pokračujeme údolím proti potoku Reisachbach po turistické stezce 777 k chatě Preintalerhütte. Domluvíme si nocleh, dáme si zasloužené pivo a před večeří se ještě vydáváme k jezerům Sonntagskarsee. Tady máme možnost sledovat podvečerní úchvatné představení přírody....  Ráno je opět krásné počasí a tak vyrážíme brzy, máme před sebou celodenní túru s velkým převýšením. Od chaty stoupáme do sedla Untere Klafferscharte 2280 m. Tady u  krásných jezer děláme pauzu na fotky a pozdní snídani. Poté se jdeme podívat na hranu stěny, odkud je krásný výhled na jezero Unterer Klaffersee a celé údolí ke Schladmingu. Další cesta vede kolem jezer na vrchol Greifenbergu, což je s 2618 metry nejvyšší bod naší túry. Po výstupu jsme ztraceni v mracích, které se však najednou začnou trhat a nám se před očima odvíjí krásná podívaná.... Když se dost vynadíváme a kartu foťáku zaplníme spoustou fotek, sestupujeme k jezeru Sattelsee. Od něj pokračuje strmý sestup, který mnohokrát přerušíme kvůli krásným výhledům. Cestou kolem vodopádu klesáme až k chatě Gollinghütte. Tady chvilku váháme, zda si dát zasloužené pivo, ale tůrazné hřmění a temné mraky nad nejvyšší horou Schladmingských Taur, Hochgollingem, rozhodnou. Spěcháme kolem dalšího vodopádu do údolí, bouřka nás přesto dostihne, tak se schováme v mysliveckém posedu. Když po dešti docházíme k autu, začíná svítit podvečerní sluníčko.

Poslední aktualizace: 29.9.2020
Schladmingské Taury - podzimní túry. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Schladmingské Taury - podzimní túry.

Vodopády Riesachfälle
Vodopády Riesachfälle se nacházejí pár kilometrů jižně od Schladmingu. Pod vodopády je několik parkovišť, takže je dobré přijet na m…
Překrásné jezero Riesachsee se nachází v horách nad Schladmingem. Do místa…
Alpy jsou plné Malých či větších horských jezer. Již jsem Vám představil …
Alpy jsou plné malých či větších horských jezer. Zajímavým místem je jez…
Velikonoční svátky patří v křesťanském světě k těm nejvýznamnějším…
Čeká nás teď část cesty, o níž jsme dlouhá léta snili. Nad námi se…
Novinka v regionu Schladming-Dachstein: Bike & Hike Ještě účinněj…
Když Schladming, tak z kopce. I v létě na kole. Všechny ostatní…
 FIS Mistrovství světa v alpském lyžování v únoru 2013 ve Schladmingu…
Ahoj přátelé, mé babičce se poštěstilo podívat se na stará kolena do Alp,…