Přijet do Rakouska, vidět Alpy a zemřít

Ahoj přátelé, mé babičce se poštěstilo podívat se na stará kolena do Alp, takže sidovolím uveřejnit její zážitky a psaní, ať vidíte, že nejsou jen nudní senioři :)

Vidět Alpy a zemřít

Ano – tak to cítím, tak to říkám. Jsem s manželem už v důchodovém věku, a poprvé jsme se rozhodli vyrazit na zimní dovolenou. Zima nám nevadí, tak jsme zvolili ubytování Rakousko. Rádi se koukáme, jak říkáme na Ladové zasněžené obrázky. Jak by asi vypadaly obrázky našeho skvělého malíře Lady, kdyby nakreslil zasněženou krajinu sevřenou v Alpských pařátech. Jeli jsme autobusem. Náš starosta zorganizoval pěkný zájezd do Alp. Na své si přišli všichni – rodiny s dětmi, lyžaři a čumilové, jak jsme se sami sebe my pasivní sportovci nazvali.

Rakouské velehory

Znovu opakuji - vidět Alpy a zemřít. Tyto pyšné velehory na mě ohromně zapůsobily. Pokorně jsem koukala na ledovce a úchvatnou okolní krajinu a přemítala o Bohu a osudu. Ve snu by mě nenapadlo, že naši jižní sousedi si dopřávají takové úžasné scenérie. Ubytovaní ve Schladmingu mě překvapilo komfortem a slušným jednáním a také slušnými cenami. A ten vzduch, pocházíme z jedné malé vesnice nedaleko Ostravy, takže pro nás to byl opravdu Ráj na zemi. Doma jsem hned unavená a tady jsme zvládali jeden výlet za druhým.

Vysoké Taury jsou opravdu nádherné – horská jezírka, ledopády. Škoda, že se nebe tak často zatáhlo a trápil nás nepříjemný vítr. Občas ustal a sluneční paprsky nás příjemně polechtaly. Jeden den jsme se vydali do pěkného údolí Anlauftal, ale cedulky nás na každém kroku varovaly, že jsou stržené mostky přes potok, tak jsme se daleko nedostali. Zaujali nás dva mladí horolezci, prozradila to jejich výbava – zahlédla jsem sněžnice a jistící lano. Byli to Češi a zarazilo nás, že v takovém počasí a v zimě se chystají na takový náročný výstup. Smáli se, že si letos vybrali něco jednoduššího a ptali se nás, jak se nám líbí v Rakousku a kde jsme ubytovaní. Příjemní mladící, snad se jim nic nestalo. Zase se valily na nás ty černé mraky. Počasí nám moc nevyšlo – mrholilo, foukalo, ale i tak tato dovolena stála za to.

Často se mi zdá o Krimmelských vodopádech, které jsme navštívili a o malém vláčku, co nás vyvezl nahoru. Snad se ještě někdy do těchto míst s manželem navrátím.

Za zajištění ubytování a pojištění musíme poděkovat Cestovní Kanceláři CK Mauthner, která za nás vše vyřídila a ještě nám doporučila za stejnou cenu kvalitnější ubytování, než nám našla dcera na internetu.

Poslední aktualizace: 5.11.2012
Přijet do Rakouska, vidět Alpy a zemřít na mapě
Autor: Janca3

Příspěvky z okolí Přijet do Rakouska, vidět Alpy a zemřít

Tradiční svátky znovuzrození i moderní inspirace na cesty, to jsou
Velikonoční svátky patří v křesťanském světě k těm nejvýznamnějším…
Čeká nás teď část cesty, o níž jsme dlouhá léta snili. Nad námi se…
Novinka v regionu Schladming-Dachstein: Bike & Hike Ještě účinněj…
Když Schladming, tak z kopce. I v létě na kole. Všechny ostatní…
 FIS Mistrovství světa v alpském lyžování v únoru 2013 ve Schladmingu…
Pobyl jsem několik měsíců u našich jižních sousedů a jsem naprosto …
 Pět regionů, 760 kilometrů sjezdovek, 270 vleků a 260 lyžařských…
Schladming je vyhlášené lyžařské středisko patřící do oblasti Ski amadé.…
Rittieberg se nachází poblíž Schladmingu,  u obce Ramsau am Dachstein. Na…
Alpy jsou plné Malých či větších horských jezer. Již jsem Vám představil …