Černožice byly spojeny s Vlkovem již od dávných dob dřevěným mostem, který se nacházel jen o pár metrů dál než ten současný. K jeho budování a opravám docházelo kvůli častým povodním velmi často. V červnu 1866 byl dokonce poničen, aby se nepřítel nemohl dostat na druhou stranu, ale po výhrůžce pruských vojáků 26. července, že musí být v pořádku do 8.00 hod. následujícího dne, ho místní obyvatelé uvedli do původního stavu. Přesto byl most v roce 1924 v takovém stavu, že ve schůzích obecního zastupitelstva 13. června a 27. srpna 1924 bylo odsouhlaseno, aby byla podána žádost o jeho opravu. Okresní správní komise ho nechala opravit ještě v létě téhož roku.
15. března 1940 byl most částečně stržen ledovými krami (oprava byla dokončena až 18. června 1940), ale nejhůře bylo o 6 let později. Nejprve byl 4. února stržen sám most a 8. února voda vzala navíc až do základů ještě mostní pilíř na levém břehu, postavený z velkých pískovcových kvádrů. Kvůli dělnictvu z Rasošek a Vlkova byl nejprve používán k dopravě tovární nákladní automobil a později byl zřízen převoz na pontonu, jenž byl vypůjčen od firmy, která upravovala řečiště Labe v Předměřicích nad Labem.
Protože v plánované úpravě labského řečiště byl nový most navržen na jiném místě než ten dosavadní, rozhodla okresní správa o tom, aby byl zřízen provizorní most, který poskytl Zemský národní výbor v Praze. Kvůli nedostatku pracovních sil bylo postavení mostu předáno armádě. Ta 16. dubna 1946 provedla potřebná měření a 9. července téhož roku přijeli do obce vojáci z pardubické posádky, aby most vybudovali.
Provizorní most byl posunut o 10 m k levému břehu, takže ani nebylo využito starého, zachovalého pilíře na pravém břehu Labe a musel být tak vybudován nový. Pro pilíř na pravém břehu bylo zaraženo 33 pilot, pro pilíř na druhé straně 41 pilot, jež byly 10,5-11,5 m dlouhé a až 20 cm silné. K jejich zaražení bylo použito 2 beranidel, jež byly poháněny naftovým motorem. Mostní pilíře byly dokončeny 24. srpna a práce na postavení železného mostu konstrukce Bailey byly ukončeny 29. srpna, přičemž most byl zapůjčen na 2 roky. Most byl předán do provozu 8. září 1946.
Hned poté byly obnoveny práce na úpravě řečiště Labe od černožického mostu ke smiřickému katastru, jež měla navázat na regulační práce mezi Josefovem a Černožicemi z let 1922-1924 a výstavbu hráze na levém břehu od Smiřic k Černožicím a výkop pro pilíře nového mostu na levém břehu z let 1940-1941. Tyto práce nebyly dokončeny, neboť dělnictvo bylo nasazováno na práce v Německu a všechny zásoby dřeva a železa na stavbu mostu byly zabaveny okupační správou a následně odvezeny.
Výstavba současného železobetonového mostu byla zahájena až v roce 1948. S jeho betonováním se začalo 1. září téhož roku. Nejdříve byly vybetonovány oblouky, poté pilíře spojující oblouky s deskou a úplně naposledy deska, t. j. vozovka. Tehdy se betonovalo ve dne i v noci, takže stavba pokračovala dostatečně rychle. Zatěžkávací zkoušky byly provedeny 16. listopadu 1948 a 9. června 1949. 9. září 1949 byla navíc propuštěna voda novým řečištěm podél ostrova pod nový most. Koncem září byl dohotoven a uválcován vjezd na nový most od Vlkova a v listopadu 1949 se začaly zarážet piloty pro kanál pod vjezdem na nový most od Černožic. Kvůli pracím ohledně úpravy vjezdu na most byl k 1. lednu 1950 zastaven provoz vodních turbin závodu LINA, aby jimi protékající voda neodnášela navážku. Výkopem nového řečiště od nového mostu směrem k Josefovu bylo zasypáno staré řečiště podél ostrova až ke starému mostu. 24. června 1950 byl tímto násypem zastaven průtok vody pod starý most, čímž zanikl ostrov. K úplné kolaudaci mostu a nájezdů k němu mělo dojít až o 5 let později.
Této stavbě se však nevyhnulo rovněž i 1 neštěstí, a to když byl 18. února 1948 zabit při výkopu pro pilíř nového mostu na pravém břehu Labe dělník Kolman Gábor ze Slovenska. Při vytahování materiálu z výkopu prasklo ocelové lano, materiál z vozíku ho zasypal a kladka s hákem ho udeřila do hlavy tak prudce, že byl na místě mrtev.
Naposledy byl most opraven firmou SUPER-KRETE CZECH s. r. o. v roce 2011 podle projektu Ing. Milana Macko z Hradce Králové. Technický dozor měli Martin Dvořáček a Ing. Jan Horn a finanční náklady dosáhly 9 540 746,39 Kč. Při této veřejné zakázce bylo zadavatelem – Královéhradeckým krajem – ve výzvě k podání nabídky konstatováno, že byl most postaven v roce 1932 podle mostního řádu z roku 1923, což je však zjevný nesmysl, protože v té době tu byl pouze most dřevěný, jak je vidět z předchozích řádků. Fotografie z rekonstrukce mostu se nacházejí zde:
https://www.cernozice.cz/fotogalerie/rekonstrukce-mostu-3747573-8 a z jeho výstavby tady:
http://www.smirice.eu/voda/cernozice.htm.